logo
Estimats alumnes, continuem amb el nostre projecte. Ara analitzarem un anunci publicitari que usa el referent del nostre conte. Es tracta de l'espot de Chanel nº 5, un perfum de luxe francés de molta anomenada. Reflexionarem amb les activitats que  us propose en aquest bloc del curs, de quina manera subtil els publicitaris ens volen seduir.


Presentació  menu2 menu3 menu4
Presentació Informació Activitats Fonts


Presentació

La publicitat actual presenta algunes característiques que la diferencien de la que havia sigut predominant fa algunes dècades. Ara els publicistes, més que insistir en les qualitats intrínseques del producte, intenten seduir-nos, de tal manera que ens hi setim atrets i desitgem adquirir-lo, no perquè ens puga resultar útil, sinó perquè adquirint-lo pensem, de manera inconscient, que adquirim també tot allò que ens mostra la publicitat de l'objecte: bellesa, riquesa, poder, èxit....

Els recursos que usen els publicistes per a aconseguir aquest propòsit es dirigeixen al nostre subconscient. Són mecanismes propis de la literatura, com les metàfores, les metonímies o la intertextualitat. Tot això amb imatges molt cuidades i efectes audiovisuals impactants. En el següent apartat de la unitat "Informació" trobaràs uns textos explicatius que posen en clar aquestes idees.

La publicitat actual usa també el mecanisme de la intertextualitat, és a dir, aprofita històries, mites, músiques, imatges conegudes pels espectadors amb la intenció de crear un efecte de reconeixement i de sorpresa a la vegada. Els contes populars, per exemple, són una font d'idees per als publicistes del nostre temps. Això és el que va fer el director de cinema Luc Besson per a promocionar el perfum de luxe Chanel nº 5: es va basar en el conte de Caputxeta i el va capgirar una mica.