|
|||
|
|||
Presentació | Informació | Activitats | Fonts |
Presentació
La
publicitat actual presenta algunes característiques que la
diferencien de la que havia sigut predominant fa algunes
dècades. Ara els publicistes, més que insistir en les
qualitats intrínseques del producte, intenten seduir-nos, de tal
manera que ens hi setim atrets i desitgem adquirir-lo, no perquè
ens puga resultar útil, sinó perquè adquirint-lo
pensem, de manera inconscient, que adquirim també tot
allò que ens mostra la publicitat de l'objecte: bellesa,
riquesa, poder, èxit....
Els recursos que usen els publicistes per a aconseguir aquest propòsit es dirigeixen al nostre subconscient. Són mecanismes propis de la literatura, com les metàfores, les metonímies o la intertextualitat. Tot això amb imatges molt cuidades i efectes audiovisuals impactants. En el següent apartat de la unitat "Informació" trobaràs uns textos explicatius que posen en clar aquestes idees. La publicitat actual usa també el mecanisme de la intertextualitat, és a dir, aprofita històries, mites, músiques, imatges conegudes pels espectadors amb la intenció de crear un efecte de reconeixement i de sorpresa a la vegada. Els contes populars, per exemple, són una font d'idees per als publicistes del nostre temps. Això és el que va fer el director de cinema Luc Besson per a promocionar el perfum de luxe Chanel nº 5: es va basar en el conte de Caputxeta i el va capgirar una mica. |