logo
En aquesta pàgina trobareu informació sobre les fonts que hem usat per a elaborar aquest material i els crèdits. Els textos, les imatges i els programes que hem usat per a elaborar aquestes pàgines s'han usat amb una finalitat purament educativa. Si algú es considera propietari dels drets d'autor d'algun element dels que componen aquestes pàgines, li preguem que es pose en contacte amb l'autor.  
 

menu1  menu2 menu3 menu4
Presentació Informació Activitats Fonts

Imatges

  •    El logo és un detall de la portada de Scufiţa Roşie, dibuix d'Antonia Nyilasi per a la versió romanesa del conte, adaptació de Lucica Turós, editat per Calipso (Budapest, 2002).
  •    Els botons s'han dissenyat a partir d'un dibuix de l'alumne Luis Pérez, de l'IES Valle de Elda, que il·lustrava la tapa d'un dossier del seu grup de treball.
  •   Per a la manipulació de les imatges hem fet servir els programes IrfanView i PhotoImpression 5.
  •   El vídeo s'ha baixat de Youtube amb l'extensió Fast Video Download del navegador Firefox i l'hem reproduït amb Neolao; per a adaptar el vídeo al format requerit hem usat el programa Super.
  •   L'anunci del perfum Chanel nº5 es titula Le Chaperon rouge i el va rodar el director francés Luc Besson l'any 1998. Caputxeta és l'actriu canadenca Estella Warren
  •    Es pot trobar a Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=4T7BZulWjZ0.



  • Textos

        Els textos s'han extret del número 378 de la revista Escola Catalana, dedicat a la “La publicitat a l'ensenyament” (la resta de textos són d'elaboració pròpia). En algun cas, les cites s'han adaptar per a la lectura en pantalla obrint algun punt i a part. Les referències completes són aquestes:


    •   ALCOVERRO, Carme (2001): “Comentari d'anuncis a batxillerat”, Escola Catalana, núm. 378, pàg. 35-40. (Text 1)

    •    MARTÍNEZ, Caterina (2001): “Algunes consideracions sobre la publicitat a la TV i el seu possible ús a l'escola”, Escola Catalana, núm. 378, pàg. 33-34. (Text 2)

    •   PERAIRE, Joan (2001): “L'estratègia retòrica en la publicitat actual”, Escola Catalana, núm. 378, pàg. 13-17. (Text 3)


Per al professorat pot resultar interessant l'article del professor José Díaz Cuesta "Caperucitas multimedia". En aquest article es fa una anàlisi detallada de l'espot de Chanel nº 5; es pot descarregar en format PDF des d'aquest enllaç: 

http://dialnet.unirioja.es/servlet/fichero_articulo?codigo=1011567&orden=74679



    Activitats


    Per a l'elaboració de les activitats hem usat els programes: Lim, Ardora, Hotpotatoes, Jclic i Webquestions 2. El mapa conceptual l'hem fet amb Cmap Tools.



Crèdits

Aquesta unitat didàctica s'ha pensat per un nivell de 3r o 4t d'ESO.

S'ha dut a terme com a activitat pràctica del curs virtual "Diseño de actividades con materiales disponibles en la web", organitzat dins el Congreso Nacional Internet en las Aulas (2008).

El curs el va impartir el professor Javier Escajedo Arrese entre el 17 de juny i el 15 de juliol de 2008.

Aquesta unitat didàctica es publica sota una llicència Creative Commons.


Creative Commons License

Contacte

correu electrònic